در آغاز با توجه به اینکه در روزها و شب های عزیز قرار داریم  فراز هایی از بیانات حضرت علی (ع) در باب حکومت داری رابیان می کنم  و سپس به بیان مسئله اصلی می پردازم.

"مهربانى با مردم را پوشش دل خويش قرارده ، و با همه دوست و مهربان باش .
مبادا هرگز، چونان حيوان شكارى باشى كه خوردن آنان را غنيمت دانى ، زيرا مردم دو دسته اند، دسته اى برادر دينى تو، و دسته ديگر همانند تو در آفرينش مى باشند، اگر گناهى از آنان سر مى زند، يا علّت هايى بر آنان عارض مى شود، يا خواسته و ناخواسته ، اشتباهى مرتكب مى گردند، آنان را ببخشاى و بر آنان آسان گير، آن گونه كه دوست دارى خدا تو را ببخشايد و بر تو آسان گيرد"

"به مردم نگو، به من فرمان دادند و من نيز فرمان مى دهم ، بايد اطاعت شود، كه اين گونه خود بزرگ بينى دل را فاسد، و دين را پژمرده ، و موجب زوال نعمت هاست .
و اگر با مقام و قدرتى كه دارى ، دچار تكبّر يا خود بزرگ بينى شدى به بزرگى حكومت پروردگار كه برتر از تو است بنگر، كه تو را از آن سركشى نجات مى دهد، و تند روى تو را فرو مى نشاند، و عقل و انديشه ات را به جايگاه اصلى باز مى گرداند".

این مطلب بدون هرگونه غرضی  و  صرفا جهت اطلاع متولیان امر  نوشته شده و هدف بیان مشکل ، بررسی و رفع آن است و از خوانندگان بویژه مسئولین و بازرسان تقاضا دارم تا با این نگاه مطلب را مطالعه و بررسی نمایند.

چند صباحی است در شهر میبد شاهد سه دسته مدیر هستیم ،

مدیرانی که با توانایی مدیریتی و قانون های پیش روی خود مسئولیت خود را انجام می دهند ،

مدیرانی که تنها به منظور حفظ سمت خود بله قربان گو هستند و نیم نگاهی به قوانین دارند

و دسته آخر که اخیرا متاسفانه نمونه ای از آن دیده شده است مدیر یا مدیرانی هستند که به جای قانونمداری و برخورد صحیح و مناسب با ارباب رجوع با بیان "من دلم می خواهد " ارباب و رجوع که به منظور حل مشکل خود به آنها مراجعه نموده ناراضی و عاصی کرده اند.

البته ما تمام مدیران را مد نظر نداریم و عده این مدیران قلیل است و این مطلب به معنای نا سپاسی از زحمات برخی مدیران نیست بلکه همانگونه که گفته شده هدف بررسی و حل مشکل مردم است.

و اما جناب آقای فرماندار چندی پیش در رسانه های مجازی و مکتوب شهرستان عنوان شد که شما در حکمی بازرسان ویژه ای را منصوب نموده اید و به نظر می رسد کار بازرس ، بازرسی ، نظارت و بررسی مشکلات باشد و حال جای تعجب است که این بازرسان ویژه در حال انجام چه کاری هستند که مدیری به خود اجازه می دهد در یک جامعه قانونمدار در جواب انجام یک تقاضا به جای استفاده از ماده ، بند و تبصره قانونی و یا استناد به دستورات حکومتی  بگوید "من دلم می خواهد".

و اما پایان : اخیرا پیرمردی با حضور در یکی از دستگاه های دولتی تقاضایی را از مدیر آن دستگاه می نماید و مدیر نامبرده نیز به جای بیان قانون و یا استناد به دستورات حکومتی با لحن تند و جسورانه می گوید من دلم می خواهد و این گونه پیر مرد را روانه می کند .

امید است مدیران با انتصاب مدیران بومی که آشنایی بیشتری با فرهنگ و رفتارهای مردم شهرستان دارند بتوانند در حل مشکلات و مسائل گام های بهتری بردارند.ان شاءا...

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا